Joc didactic „Povești amestecate”

Joc didactic: „Povești amestecate”

Grupa: mare

Scopul: verificarea însușirii conținutului poveștilor învățate.

Obiective :
O1: să sesizeze ce acțiuni sau personaje au fost intercalate greșit în poveste;
O2: să redea cât mai corect textul poveștii așa cum este prezentat în varianta autorului;
O3: să corecteze propozițiile redate de educatoare, asociind nume, caracteristicile sau faptele reale ale personajelor.

Sarcina didactică: Sesizarea și corectarea greșelilor făcute intenționat în redarea conținutului unor povești.

Regulile jocului:copiii opresc redarea întâmplarilor prin expresia: „Ați amestecat poveștile!”
Copiii corectează greșelile motivând fiecare modificare.

Material didactic:
Tablouri cu imagini din povești cunoscute și personaje ce aparțin narațiunii respective ( numărul de tablouri diferă în funcție de nivelul grupei)

Desfășurarea jocului:
Se afișează o scenă dintr-o poveste, se precizează titlul și personajele poveștii prezentate. Educatoarea redă conținutul unei povești sau dialogul dintre personaje, introducând elemente dintr-o altă poveste.
În acel moment, copiii trebuie să oprească educatoarea spunând: „Ați amestecat poveștile!”.
Ei motivează de ce au intervenit, prezentând povestea și personajele care au fost amestecate. Se va cere copiilor să continue povestea sau să redea dialogul dintre personajele afișate așa cum este în realitate.
Exemplu: Tablou cu baba și moșul din povestea „Punguța cu doi bani” de Ion Creangă
Moșul:„Dă-mi și mie, măi babă, niște ouă că tare mi-i poftă!”
Baba:„Ia mai pune-ți pofta în cui! Dacă vrei ouă…du-te și-ți moaie coada-n baltă și ai să vezi ce de pește ai să prinzi”.

Variantă:
Educatoarea va citi propoziții despre personaje sau fapte ale acestora, iar copiii vor corecta greșelile punând cuvintele potrivite.
Exemplu:
„Cenușăreasa rămase în casa piticilor pentru a-i ajuta”.
„Fata moșneagului se opri să curețe mărul de omizi”.

Concluzii:
Aplicând la grupă acest joc, se pot verifica într-un mod accesibil conținuturile anumitor povești.

Sfîrcă Mădălina Ionela

Sfîrcă Mădălina Ionela

Profesor învățământ preșcolar la Grădinița cu Program Normal Nr. 6 Roșiorii de Vede

Scroll to Top
Copy link