Jocuri distractive pentru copii împreună cu copiii

La vârsta preşcolară jocul este activitatea de bază a copilului. Jocurile sunt îndrăgite de copiii, îi ajută să se dezvolte din punct de vedere psihic şi fizic. Participarea plină de sinceritate şi veselie a cadrului didactic la joc, atrage copiii şi la produce o mare bucurie. În acelaşi timp e bine ca educatoarea să dezvolte la copii independenţa şi posibilitatea de a se juca singuri fără amestecul adulţilor, dar acest lucru este posibil la grupele mari şi mijlocii. Cadrul didactic trebuie sa stimuleze interesul copiilor pentru joc. Pentru o bună desfăşurare a jocului ,li se va explica regulile jocului. Se va porni de la jocuri simple, treptat se introduc jocuri mai complexe.

1.POVEŞTI IMPROVIZATE
Materiale necesare: jetoane, siluete cu locuri, personaje din poveşti,animale, mijloace de transport, obiecte de mobilier,legume ,fructe…, se decupează şi se confecţionează cu ele cărţi de joc.
Număr de copii: 2-6.
Se pun cărţile cu faţa în jos şi se începe cu formula : « A fost odată… », apoi se trage o carte şi se începe povestea în funcţie de imaginea de pe cartea de joc. Copiii povestesc pe rând, se completează unii pe alţii până când se epuizează toate ideile apoi trag o altă carte procedând la fel până vor epuiza toate cărţile de joc primite.

2.SACOŞA GHICITOARE
Materiale necesare: o sacoşăcă, diferite obiecte la alegere, se pun în ea.
Număr de copii: 6-10.
Copilul alege prin pipăit un obiect din sacoşă pe care trebuie să-l denumească. Dacă ghiceşte obiectul ales, mai caută unul.
Cine are cele mai multe obiecte devine conducător sau câştigător.

3.PIRAMIDA PAHARELOR
Materiale necesate : 20 pahare de plastic şi o minge mică.
Număr de copii: toată clasa.
Se construieşte o piramidă cu paharele deplastic. Copilul cu mingea va trebui să dărâme piramida. Se marchează distanţa de la care se aruncă mingea.

4.LA CE TE GÂNDEŞTI?
Mă gândesc la un obiect iar apoi copilul trebuie să-l ghicească folosind întrebările. Eu spun “da” sau “nu” în funcţie de corectitudinea întrebării.
Exemplu: eu m-am gândit la un măr. Copilul întreabă: “ este mare?” Educatoarea răspunde: “nu”; copilul: “este de mâncat?”; educatoarea răspunde: “da”…etc.

5.SOMNOROSUL
Copilul care conduce jocul , se preface că îi este somn şi spune: “Oh ce somn îmi este, vreau să dorm!” Grupul de copii va încerca să-l trezească ridicându-i capul, braţele, picioarele, până reuşesc să-l trezească. Se schimbă apoi cu un alt copil şi jocul continuă.

Șerdean Lavinia Carmen

Șerdean Lavinia Carmen

Profesor învățământ preșcolar la Grădinița cu Program Prelugit Albinuța, cu o vechime de 17 ani, gradul didcatic I

Scroll to Top
Copy link