Joc logico-matematic-,, A câta maimuță s-a ascuns?”

Scop: folosirea corectă a numerelor ordinale până la 5; fixarea locului numerelor în șirul numeric;
Sarcina didactică: recunoașterea locului ocupat de maimuță și a numărului în șirul numeric.
Elemente de joc: mișcarea , aplauze, închiderea și deschiderea ochilor.
Reguli de joc: Copilul numit de educatoare va preciza a câta maimuță s-a ascuns și ce loc ocupă ea în șirul numeric. Copiii vor închide și vor deschide ochii la semnalul educatoarei.
Material didactic: un copac din crengi fixat pe un suport, cinci maimuțe de pluș așezate pe o măsuță în fața copiilor.
Desfășurarea jocului:
Varianta I :- Maimuțele sunt așezate în sistem liniar orizontal cu distanță potrivită între ele. La semnalul educatoarei, copiii închid ochii, timp în care educatoarea ascunde o maimuță. La următorul semnal copiii deschid ochii. Educatoarea întreabă:,, A câta maimuță s-a ascuns?”Copilul numit trebuie să răspundă:,, A doua maimuță s-a ascuns”. Răspunsurile corecte vor fi răsplătite cu aplauze.
Varianta II – Se descoperă copacul. Se vor intui pozițiile spațiale: în față, în spate, lângă copac. Se atrage copiilor atenția că una din maimuțe din șirul nostru vor ocupa aceste poziții. Ei trebuie să observe și să spună a câta maimuță se află în acea poziție. La semnalul educatoarei copiii închid ochii, iar educatoarea așează o maimuță în fața copacului. La următorul semnal copiii deschid ochii. Educatoarea întreabă:,,A câta maimuță s-a așezat în fața copacului?”Copilul numit răspunde:,, A treia maimuță s-a așezat în fața copacului”. Răspunsul corect este răsplătit cu aplauze.
Varianta III- Copiii vor fi solicitați să așeze ei o maimuță în poziția indicată de educatoare: ,,Așază a patra maimuță în spatele copacului”, ,,Așază a cincea maimuță lângă copac”, ,,Așază prima maimuță în copac”. Copiii rezolvă sarcinile jocului verbalizând fiecare acțiune.

Picture of Anghel Ioana Janina

Anghel Ioana Janina

Profesor învățământ preșcolar la Grădinița ,,Florile Soarelui" Mioveni

Scroll to Top
Scroll to Top
  • 0 Facebook
  • Email
  • Imprimă
  • Copiază legătura
Copy link