Scop: folosirea corectă a numerelor ordinale până la 5; fixarea locului numerelor în șirul numeric;
Sarcina didactică: recunoașterea locului ocupat de maimuță și a numărului în șirul numeric.
Elemente de joc: mișcarea , aplauze, închiderea și deschiderea ochilor.
Reguli de joc: Copilul numit de educatoare va preciza a câta maimuță s-a ascuns și ce loc ocupă ea în șirul numeric. Copiii vor închide și vor deschide ochii la semnalul educatoarei.
Material didactic: un copac din crengi fixat pe un suport, cinci maimuțe de pluș așezate pe o măsuță în fața copiilor.
Desfășurarea jocului:
Varianta I :- Maimuțele sunt așezate în sistem liniar orizontal cu distanță potrivită între ele. La semnalul educatoarei, copiii închid ochii, timp în care educatoarea ascunde o maimuță. La următorul semnal copiii deschid ochii. Educatoarea întreabă:,, A câta maimuță s-a ascuns?”Copilul numit trebuie să răspundă:,, A doua maimuță s-a ascuns”. Răspunsurile corecte vor fi răsplătite cu aplauze.
Varianta II – Se descoperă copacul. Se vor intui pozițiile spațiale: în față, în spate, lângă copac. Se atrage copiilor atenția că una din maimuțe din șirul nostru vor ocupa aceste poziții. Ei trebuie să observe și să spună a câta maimuță se află în acea poziție. La semnalul educatoarei copiii închid ochii, iar educatoarea așează o maimuță în fața copacului. La următorul semnal copiii deschid ochii. Educatoarea întreabă:,,A câta maimuță s-a așezat în fața copacului?”Copilul numit răspunde:,, A treia maimuță s-a așezat în fața copacului”. Răspunsul corect este răsplătit cu aplauze.
Varianta III- Copiii vor fi solicitați să așeze ei o maimuță în poziția indicată de educatoare: ,,Așază a patra maimuță în spatele copacului”, ,,Așază a cincea maimuță lângă copac”, ,,Așază prima maimuță în copac”. Copiii rezolvă sarcinile jocului verbalizând fiecare acțiune.
Anghel Ioana Janina
Profesor învățământ preșcolar la Grădinița ,,Florile Soarelui" Mioveni
Distribuie pe: