Joc didactic ,,Ajută-l pe Cri-Cri să adune provizii’’

GRUPA: mare
SCOPUL:
Consolidarea și verificarea cunoștințelor referitoare la munca oamenilor toamna și aprovizionarea lor; a deprinderilor de grupare de obiecte in funcție de anumite criterii

OBIECTIVE OPERAȚIONALE :
Să găsească si să denumească fructele și legumele de toamnă folosind cunoștințele acumulate anterior.
Să ordoneze fructele și legumele adunate din gradină și livadă respectând criteriile date (culoare, formă, mărime)
Să precizeze grupa in care vor fi așezate motivând alegerea făcută
Să lipească materialele puse la dispoziție în vederea realizării căsuței greierașului

SARCINA DIDACTICĂ:
– să realizeze cele nouă sarcini ale jocului, sarcini descoperite pe diamant.
– să numească si sa culeagă fructul/leguma asemănătoare cu figura geometrică
– să culeagă fructe/legume și să le grupeze/clasifice in funcție de mărime
– să sa descopere fructul/leguma din imagine sau ghicitoare si sa o culeagă din gradina/livada
– să culeagă ardeii din grădina si să-i grupeze după criterii alese de el exprimând printr-un limbaj matematic adecvat alegerea făcută.

REGULILE JOCULUI:
– copilul desemnat de educatoare, prin atingerea cu bagheta magică, va rezolva o sarcină
– se vorbește pe rând și se respectă opinia fiecărui copil
Explicarea și demonstrarea jocului. Acum ne vom juca jocul ”Ajută-l pe Cri – Cri să adună provizii”, care se va desfășura sub formă de concurs. Pentru acest concurs veți fi împărțiți in două echipe: fructe și legume, care vor îndeplini sarcinile de pe diamant concomitent. Pentru fiecare sarcină îndeplinită corect veți fi aplaudați, iar răspunsurile incorecte vor fi corectate. Pe rând câte un reprezentant din fiecare echipă va fi numit prin atingerea cu bagheta magică, rostind formula: ”Bagheta magică pornește/ si pe ….Îl numește”

Jocul de probă: Cu ajutorul baghetei magice și a formulei se va numi un copil din fiecare echipă. Educatoarea va lua de pe diamant primul plic, de culoare albă, si va citi instrucțiunile copiilor: Alege din livadă un fruct rotund. Descrie-l. Fiecare reprezentant din cele 2 echipe va merge in livada si va culege cate un fruct conform cerinței după care îl va prezenta copiilor.

Executarea jocului propriu-zis:
Sarcini de lucru
1.Clasifică: Culege din livadă perele și grupează-le in funcție de culoare.
2.Interpretează: Cri-cri a cules in aceste fructele din livada si le-a așezat in aceste coșuri. Pe ce criterii credeți ca le-a așezat (2 criterii/echipă)
3.Analizează: Culegeți din grădină ardeii grași roșii si clasificați-i după mărime (4 mărimi)
4.Reconstituie: In plic veți găsi bucăți dintr-o imagine. Asamblați-le si descoperiți surpriza.
5.Gândește : Ghicitoare:
a)Patru fraţi îngemănaţi
Într-o coajă îmbrăcaţi.
Care e mica, rotundă si tare
Maro dar nu-i de mâncare
b)Sub formă de triunghi plecat
Sta de viță atârnat
E albastru si zemos
Pentru vin este gustos.
6.Descrie : Descrie leguma/ fructul din imagine și mergi in gradină/livada si culege tot atâtea
7.Formulează: Culege ardeii din grădina si-i grupează in cele 2 lădițe după criterii alese de tine. Explică alegerea făcută
8.Sintetizează: Așează in primul copac perele mari și in cel de-al doilea copac mai multe mere decât pere. Care este asemănarea si deosebirea dintre cele 2 mulțimi.
Complicarea jocului : Vor avea de lipit pe un carton fructe/ legume corespunzătoare formei si culorii desenate pe planșă. Răspunsurile copiilor vor fi recompensate cu aplauze sau corectate.

Picture of Sala Ioana

Sala Ioana

Profesor învățământ preșcolar și director de 5 ani al Grădiniței cu Program Prelungit Nr 52 Oradea, 26 de ani vechime în învățământ

Scroll to Top
Scroll to Top
  • 0 Facebook
  • Email
  • Imprimă
  • Copiază legătura
Copy link