Joc didactic ,,Călătorie în lumea poveștilor’’

SCOPUL ACTIVITĂȚII:
– stimularea creativității individuale prin formularea întrebărilor și răspunsurilor;
– dezvoltarea și exersarea gândirii cauzale, divergente, deductive, a limbajul și a atenției.

OBIECTIVE OPERATIONALE:
O1- să recunoască povestea și personajele;
O2- să identifice caracteristicile fiecărui personaj ;
O3 – să formuleze întrebări specifice grupului din care face parte;
O4 – să participe afectiv la activitate;
O5 – să respecte regulile jocului, manifestând o atitudine de fair-play pe tot parcursul desfășurării activității;

SARCINA DIDACTICĂ:
Grupa de copii va fi împărțită în șase echipe individualizate prin culorile pălăriilor (albe, roșii, negre, galbene, verzi, albastre).
Fiecare echipă trebuie să rețină sarcina și să fie atentă la întrebări.
Copiii dintr-o echipă cooperează între ei pentru a da răspunsuri corecte.
Se alcătuiesc trei seturi de întrebări. Pentru fiecare răspuns corect echipa primește câte o pălărie,
Echipa care are cele mai multe pălăriuțe va câștiga.

ELEMENTE DE JOC: întrecerea, surpriza, aplauzele.

a) Explicarea jocului:
Ne vom împărți în șase echipe, fiecare echipă va purta o pălăriuță de culoarea echipei din care face parte :
– pălăriuța albă = informează
– pălăriuța roșie = spune ce simte –personaje pozitive și negative
– pălăriuța neagră = corectează greșelile
– pălăriuța verde = prezintă soluții
– pălăriuța galbenă = realizează beneficii-morala
– pălăriuța albastră = trage concluzii, alege soluția corectă

Fiecare echipă trebuie să rețină sarcina și să fie atentă la întrebări. Copiii dintr-o echipă cooperează între ei pentru a da răspunsuri corecte. Se alcătuiesc trei seturi de întrebări. Pentru fiecare răspuns corect echipa primește câte o pălărie. Echipa care are cele mai multe pălăriuțe va câștiga.

b) Jocul de proba – se execută jocul de probă pentru a se vedea dacă copiii au înțeles sarcinile și regulile jocului.

c) Jocul propriu –zis – se desfășoară jocul, urmărindu-se dacă copiii au reținut sarcinile specifice fiecărei pălăriuțe și dacă cunosc poveștile.

SETUL I
– pălăriuța albă – ,,Cine a scris poveștile ,,Fata babei și fata moșului’’ și ,,Capra cu trei iezi’’
– pălăriuța roșie – ,,Care sunt personajele pozitive din povestea,,Fata babei si fata moșului?’’
– pălăriuța neagră – ,,Este fata babei un personaj negative sau pozitiv?”
– pălăriuța vedre – ,,Ce ar fi trebuit să facă fata babei pentru a fi un personaj pozitiv?’’
– pălăriuța galbenă – ,,Ce trebuie să învățăm noi din povestea ,,Fata babei și fata moșului’’
– pălăriuța albastra – ,,Este bine cum s-a comportat baba cu fata moșului?

SETUL II
– pălăriuța albă -,,Ce a scris Ion Creanga, povești sau poezii?’’
– pălăriuța roșie -,,Care sunt personajele pozitive din ”Capra cu trei iezi?’’
– pălăriuța neagră – Este capra din povestea ”Capra cu trei iezi” un personaj pozitiv sau negativ?’’
– pălăriuța vedre -,,Ce ar fi trebuit să facă lupul pentru a fi un personaj pozitiv?’’
– pălăriuța galbenă -,,Care este morala din povestea ,,Capra cu trei iezi’’?
– pălăriuța albastra -,,Ce ar fi trebuit să facă iedul cel mare când a bătut la ușă lupul?’’

SETUL III
– pălăriuța albă -,,Care sunt formulele specifice de început ale unei povești?’’
– pălăriuța roșie -,,Ce fel de personaje sunt fata moșului și capra?’’
– pălăriuța neagră -,,Este lupul un personaj pozitiv sau negativ?’’
– pălăriuța vedre -,,Cum credeți că ar fi trebuit să se comporte lupul cu iezișorii?’’
– pălăriuța galbenă -,,Ce greșeala a făcut iedul cel mare?’
– pălăriuța albastră -,,Cum trebuie să ne comportam noi ,ca personajele pozitive sau negative?’’
Complicarea jocului: Într-un săculeț se vor afla câteva jetoane cu personaje din aceste două povești. Copiii vor extrage câte un jeton, vor spune din ce poveste face parte. Îl vor așeza la panoul care reprezintă o imagine din povestea respectivă. Pentru fiecare răspuns corect echipa va mai primi câte o pălăriuță.

Picture of Sala Ioana

Sala Ioana

Profesor învățământ preșcolar și director de 5 ani al Grădiniței cu Program Prelungit Nr 52 Oradea, 26 de ani vechime în învățământ

Scroll to Top
Scroll to Top
  • 0 Facebook
  • Email
  • Imprimă
  • Copiază legătura
Copy link