Joc didactic ,,La aprozar”

Scopul didactic:
-consolidarea deprinderii de a construi grupe de obiecte după formă;
-consolidarea deprinderii de a compara grupe de obiecte şi de a sesiza unele relaţii cantitative;
-dezvoltatarea rapidităţii şi a promtitudinii în gândire.

Obiective operaţionale:
-să constituie mulţimi după unul sau mai multe criterii date;
-să compare mulţimile din punct de vedere cantitativ, utilizând limbajul matematic corespunzător („mai multe”, „mai puţine”, „tot atâtea”) şi sesizând constanţa cantităţii indiferent de locul mulţimii;
-să rezolve itemii propuşi în fişa de lucru individuală.

Sarcina didactică: Abilitatea de grupare a obiectelor după formă, realizarea corespondenţei între elementele a duuă mulţimi şi sesizarea diferentei dintre acestea.

Regulile jocului: Prin vocea educatoarei, Zâna Toamnă va indica sarcinile jocului ce vor fi scpecificate pe jetoane în formă de flori. Cele două grupe de copii răspund pe rând, fiecare răspuns corect fiind recompensat cu o crizantemă. Colegii dintr-o echipă se vor sprijini între ei pentru a rezolva sarcinile.

Elemente de joc: Prezenţa Zânei Toamnei, închiderea şi deschiderea ochilor, coroniţe surpriză de la Zâna Toamnă.
Material didactic: Păpușă Zâna Toamnă, flori pe care sunt scrise sarcinile, jetoane cu fructe şi legume de toamnă, coşul Toamnei plin cu fructe şi legume, fişe individuale de lucru.

Desfăşurarea jocului:
Copiii vor fi împărţiţi în două echipe. Ei vor lua pe rând o floare din coșul toamnei şi vor rezolva sarcina cerută:
-Copiii vor grupa fructele şi legumele din aprozar după formă.
-Echipele vor primi câte două grupe de obiecte. Aşează în perechi obiectele celor două grupe pentru a aprecia raportul cantitativ dintre acestea.
-Pe panou se aşează o grupă de obiecte. Fiecare copil din cele două echipe aşează pe masă o grupă care să aibă cu un obiect mai mult sau mai puţin decât în grupa dată. Coechipierii au voie să se ajute între ei. Pentru fiecare sarcină rezolvată corect, echipa va primi din parte Zânei Toamnă o tufănică. Cine va avea cele mai multe va câştiga jocul.

Variantă:
Educatoarea are cartonaşe pe care sunt desenate legume sau fructe de toamnă în număr variabil. Va cere copiilor să aşeze în coşul toamnei „mai multe” , „mai puţine”, sau „tot atâtea” legume sau fructe din aprozar.

Pelea Roxana

Pelea Roxana

Profesor învățământ primar la Școala Gimnazială Drăcșenei, comuna Drăcșenei, jud. Teleorman

Scroll to Top
Copy link