Jocuri de dezvoltare a alergării pentru clasele primare

Vulpea
Toți copii sunt așezați în formative de cerc și reprezintă “puii”. Ei își acoperă ochii cu mâinile pentru a nu vedea pe cine desemnează profesorul în rolul de “vulpe”. După ce a fost ales, profesorul dă semnalul de începere a jocului, un fluier, iar copii își iau mâinile de la ochi și întreabă în cor, de 3 ori : “Cine este vulpea?” După ce întrebarea a fost rostită de 3 ori, “vulpea” se ridică și încearcă să prindă “puii” înainte că aceștia să alerge și să atinga unul dintre pereții camerei, “pui” prinși vor executa un exercițiu ales de către profesor. După prinderea câtorva “pui”, profesorul reface cercul și continua, alegând altă ”vulpe”.

Panglicile
Copii sunt răspândiți pe tot terenul de joc, având legată la șold sau la braț o panglică colorată.Unul dintre ei, fară panglica, este “prinzatorul”. La semnalul sonor de începere a jocului, toată lumea aleargă iar cel fară panglica încearcă să prindă pe unul dintre cei ce au panglică. Cel prins trebuie să îi cedeze panglica și astfel devine prinzător. Cei ce au panglică pot scapă de prinzător daca înainte de a fi prinși se ghemuiesc.

Lanțul
Copii sunt răspândiți pe tot terenul de joc. Unul dintre ei este ales că prinzător sau conducător.La semnalul sonor cel desemnat încearcă să-I prindă pe ceilalți , urmarindu-i. Acela care a fost atins sau prins se ia de mână cu conducătorul și împreună încearcă să îi prindă pe ceilalți.Pe masura ce sunt prinși mai mulți copii se formează un lanț. Daca lanțul este prea lung se poate împărți în doua. Jocul se termină când toți copii sunt prinși .

Picture of Hînza Valeria

Hînza Valeria

Profesor de Educație fizică și sport la Colegiul National Militar "Alexandru Ioan Cuza" Constanța ;

Scroll to Top
Scroll to Top
  • 0 Facebook
  • Email
  • Imprimă
  • Copiază legătura
Copy link