Joc matematic-În lumea poveștilor

Scop:
-verificarea număratului în limitele 1-10 prin raportarea numărului la cantitate.
-consolidarea deprinderii de a forma grupe echipotente prin punerea în corespondenţă;
-efectuarea operaţiilor de adunare şi scădere folosind corect simbolurile matematice: „+”, „-”, „=”.

Obiective operaţionale:
– să efectueze operaţii simple de calcul oral de adunare şi scădere cu una şi două unităţi în limitele 1-10 ;
– să reprezinte grafic rezolvarea exerciţiilor efectuate ;
– să utilizeze corect simbolurile « +, – şi = » ;
– să rezolve corect fişa de lucru individuală ;

Sarcina didactică :
-raportarea corectă a cantităţii la număr şi a numărului la cantitate ; efectuarea operaţiilor de adunare şi scădere cu un element.

Regulile jocului :
Copilul numit de educatoare va număra elementele grupei indicate şi va aşeza cifra corespunzătoare. La cererea educatoarei, va mai forma o grupă cu tot atâtea elemente câte elementeare cea indicată. Dacă nu rezolvă corect sarcina, alt copil va veni să corecteze greşeala.

Elemente de joc : surpriza, mânuirea personajelor, aplauze.
Material didactic : tablouri cu imagini din poveşti, siluetele personajelor, cifre, grupe diverse legate de personajele din poveştile cunoscute.

Desfăşurarea jocului :
Educatoarea afişează un tablou dintr-o poveste, îl intuieşte cu ajutorul copiilor, apoi ei vor rezolva sarcinile cu conţinut matematic. Se pot afişa patru-cinci tablouri din poveştile cunoscute.

Exemplu : Tabloul afişat prezintă o secvenţă din basmul Albă-ca-Zăpada.
1. Câţi pitici sunt în imagine ?
2. Aşezaţi cifra corespunzătoare numărului de pitici.
3. Formaţi o grupă de pătuţuri în care să fie tot atâtea câţi pitici sunt.
4. Formaţi o grupă de scăunele în care să fie cu unul mai multe decât pătuţurile.
5. Un pitic pleacă la plimbare. Câţi au rămas ?
Această sarcină implică rezolvarea şi afişarea exerciţiului matematic : 7 – 1 = 6.
6. Câte personaje sunt ? (piticii şi Albă-ca-Zăpada) : 7 + 1= 8.

Variantă :
Se vor afişa imagini cu scene din poveştile sau basmele cunoscute. Spre deosebire de prima parte a jocului, grupele, cifrele şi exerciţiile matematice vor fi intenţionat aşezate greşit.
Copiii vor trebui să sesizeze greşelile şi să le corecteze.

Tudorache Cornelia

Tudorache Cornelia

Profesor învățământ preșcolar la Grădinița Nr.1 Voluntari;

Scroll to Top
Scroll to Top
  • 0 Facebook
  • Email
  • Imprimă
  • Copiază legătura
Copy link