Joc matematic-În lumea poveștilor

Scop:
-verificarea număratului în limitele 1-10 prin raportarea numărului la cantitate.
-consolidarea deprinderii de a forma grupe echipotente prin punerea în corespondenţă;
-efectuarea operaţiilor de adunare şi scădere folosind corect simbolurile matematice: „+”, „-”, „=”.

Obiective operaţionale:
– să efectueze operaţii simple de calcul oral de adunare şi scădere cu una şi două unităţi în limitele 1-10 ;
– să reprezinte grafic rezolvarea exerciţiilor efectuate ;
– să utilizeze corect simbolurile « +, – şi = » ;
– să rezolve corect fişa de lucru individuală ;

Sarcina didactică :
-raportarea corectă a cantităţii la număr şi a numărului la cantitate ; efectuarea operaţiilor de adunare şi scădere cu un element.

Regulile jocului :
Copilul numit de educatoare va număra elementele grupei indicate şi va aşeza cifra corespunzătoare. La cererea educatoarei, va mai forma o grupă cu tot atâtea elemente câte elementeare cea indicată. Dacă nu rezolvă corect sarcina, alt copil va veni să corecteze greşeala.

Elemente de joc : surpriza, mânuirea personajelor, aplauze.
Material didactic : tablouri cu imagini din poveşti, siluetele personajelor, cifre, grupe diverse legate de personajele din poveştile cunoscute.

Desfăşurarea jocului :
Educatoarea afişează un tablou dintr-o poveste, îl intuieşte cu ajutorul copiilor, apoi ei vor rezolva sarcinile cu conţinut matematic. Se pot afişa patru-cinci tablouri din poveştile cunoscute.

Exemplu : Tabloul afişat prezintă o secvenţă din basmul Albă-ca-Zăpada.
1. Câţi pitici sunt în imagine ?
2. Aşezaţi cifra corespunzătoare numărului de pitici.
3. Formaţi o grupă de pătuţuri în care să fie tot atâtea câţi pitici sunt.
4. Formaţi o grupă de scăunele în care să fie cu unul mai multe decât pătuţurile.
5. Un pitic pleacă la plimbare. Câţi au rămas ?
Această sarcină implică rezolvarea şi afişarea exerciţiului matematic : 7 – 1 = 6.
6. Câte personaje sunt ? (piticii şi Albă-ca-Zăpada) : 7 + 1= 8.

Variantă :
Se vor afişa imagini cu scene din poveştile sau basmele cunoscute. Spre deosebire de prima parte a jocului, grupele, cifrele şi exerciţiile matematice vor fi intenţionat aşezate greşit.
Copiii vor trebui să sesizeze greşelile şi să le corecteze.

Picture of Tudorache Cornelia

Tudorache Cornelia

Profesor învățământ preșcolar la Grădinița Nr.1 Voluntari;

Scroll to Top
Scroll to Top
  • 0 Facebook
  • Email
  • Imprimă
  • Copiază legătura
Copy link