GRUPA: mare
NIVEL DE VÂRSTĂ: 5-6 ani
OBIECTIV FUNDAMENTAL: dezvoltarea capacității de concentrare a atenției ,stimularea fidelității reactualizării copiilor
NUMĂR DE JUCĂTORI: 10-15
MIJLOACE DE ÎNVĂȚĂMÂNT: cutie cu buline, jucării, cuburi din plastic, obiecte de veselă, de uz personal, mijloace de locomoție
DESCRIEREA JOCULUI
Copiii vor fi așezați în semicerc pe covor. Obiectele se vor aranja pe rând în fața lor pe un suport, realizând astfel o paradă a jucăriilor. Ei le vor denumi și vor fi îndemnați să le privească cu atenție câteva clipe, apoi este numit un copil conducătorul jocului. La semnalul conducătorului (bătaie din palme), copiii vor închide ochii, pentru a se putea face câteva modificări, se pot modifica pozițiile spațiale ale obiectelor, se pot lua anumite obiecte, se pot așeza unele în plus pe suport etc.
Conducătorul jocului cere copiilor să deschidă ochii la semnalul (două bătăi din palme. El va adresa întrebarea ”Ce s-a schimbat?”. Copilul numit de conducător are șansa de a incerca, iar cel care a sesizat corect schimbarea își ia din cutia cu buline recompensa, pe care o păstrează până la finalul jocului când se stabilesc câștigătorii. Copilul care răspunde corect devine conducătorul jocului.
LOC DE DESFĂȘURARE: sala de grupă
BIBLIOGRAFIE:
Ana Ivan, Daniela Petre, Ghid privind desfășurarea activităților de educație fizică în grădiniță, Editura Tiparg, 2008;
Rodica Cormoș, Călătorind cu trenul copilăriei, Editura Treira, Oradea,2003.
Toma Adriana
Profesor învățământ preșcolar la Grădinița cu Program Prelungit Nr. 25 Oradea, Bihor;
Distribuie pe: