NIVEL II
Scop: verificarea însușirii cunoștințelor legate de obiectele de uz personal.
Sarcină didactică: enunțarea de către un copil a unor însușiri caracteristice unui obiect de uz personal și ghicirea numelui acestuia de către alt copil.
Materiale didactice: ilustrații ce reprezintă obiecte de uz personal: pieptene, oglindă, periuță de dinți, perie de unghii, săpun, prosop, pastă de dinți etc. teatru de păpuși și o păpușă (un urs, un iepure etc).
Desfășurarea jocului
O păpușă apărută în cadrul teatrului de păpuși spune că vine din altă grădiniță și cere sprijinul copiilor în vederea creării unor ghicitori după niște ilustrații, justificând că-i sunt necesare pentru grădinița ei. În acest scop invită un copil la masa educatoarei, pe care se află ilustrațiile. Copilul ia o ilustrație și fără să o arate păpușii sau copiilor din grupă, va descrie ceea ce vede pe ilustrație (această descriere va cuprinde elementele esențiale din imaginea reprezentată, precum și la ce este necesar obiectul sau ființa respectivă, apoi roagă păpușa să ghicească. Dacă descrierea nu cuprinde elementele esențiale, păpușa, prin întrebări puse copilului, va căuta să scoată în evidență. Apoi, dacă va spune că, totuși nu poate să ghicească se va face apel la copiii din grupă. Numind un copil i se adresează cu întrebarea ,,Ce este?” Acesta trebuie să răspundă. În cazul în care sarcina se rezolvă bine, păpușa aplaudă și dă mâna cu ambii copii, mulțumindu-le pentru ajutorul dat. În cazul când unul din copii ( cel chemat să formulize ghicitoarea sau cel numit s-o ghicească) nu reușesc să răspundă corect, păpușa face apel la alt copil din grupă.

Zamfir Cristina
Profesor învățământ preșcolar titular la Grădinița Nr.1 Voluntari, Ilfov, grad didactic II, vechime în învățământ 13 ani;
Distribuie pe: