Obiective: Elevii să își dezvolte capacitatea de exprimare orală într-un limbaj de specialitate, să își dezvolte capacitatea de reprezentare.
Forme de organizare: echipe
Descrierea jocului: Se împart elevii în echipe de câte 5 cu ajutorul unor puzzle-uri sau numărând de la 1 la 5. Fiecare echipă este așezată în jurul unei mese pe care se află aceeași cantitate și același fel de obiecte diferite (sticlărie de laborator): pahar Berzelius, pahar Erlenmeyer, mojar cu pistil, balon cotat, spirtieră eprubetă, sticluță pentru reactivi, baghetă de sticlă, lingură pentru ars, spatulă, balon cu fund plat, pâlnie, sticlă de ceas, capsulă și cilindru gradat. Fiecare echipă își desemnează un reprezentant. Aceștia sunt conduși de către profesor într-o altă încăpere, unde timp de 3 minute au dreptul să privească o tavă pe care sunt aranjate într-un anumit fel, un anumit număr de obiecte, care se află și pe mesele fiecărei echipe. Reîntorși în echipele respective, aceștia vor povesti într-un anumit interval de timp, dar fără să facă gesturi, ce obiecte și cum erau aranjate acestea pe tavă. Coechipierii acestora trebuie să recompună, cu obiectele pe care le au la dispoziție, compoziția văzută de reprezentantul lor. În final conducătorul jocului aduce tava cu obiecte pentru a se compara care compoziție este mai fidelă. Pentru a atinge obiectivele lecției se pot alege obiecte specifice disciplinei (de exemplu la biologie organe, părți ale acestora; la matematică figuri geometrice, corpuri; la geografie forme de relief; la limbi moderne se pot alege poze cu obiecte și exprimarea să se facă în limba respectivă).

Melinte Georgeta Louisa
Profesor la Școala Gimnazială Nr. 1, comuna Slobozia Conachi;
Distribuie pe: