Promovarea conştientizării de sine la copii

„Din toate cunoștințele posibile, cel mai înțelept și cel mai util este autocunoașterea.” William Shakespeare

     Deoarece copiii sunt membri respectați ai familiei şi școlii, ideile și sentimentele lor sunt imperios necesare de a fi validate și respectate.
În acest sens, autocunoaşterea permite unei persoane să preia controlul asupra emoțiilor și comportamentului și îi permite unuia să-și schimbe gândurile și sentimentele. Atunci când un copilul are abilități bune de conștientizare de sine, își va cunoaște punctele forte și punctele slabe, va fi în ton cu emoțiile lor, precum și cu plăcerile și neplăcerile acestora.
     Astfel, în zilele în care copiii nu pot ieși în aer liber, noi, consilierii şcolari, le putem oferi acestora experiențe simple de lucru, chiar în confortul propriilor locuinţe, punând la dispoziţia copiilor fişe de lucru desenate pe înţelesul lor.

Foto credit: Constantin Raluca, Clasa a VIII-a D, Şcoala Gimnazială „Mihai Eminescu” Pitești;

Obiectivele unor astfel de activităţi pot fi:
Copiii sunt încurajați să utilizeze limbajul pentru a comunica nevoile lor;
Copiii sunt încurajați să fie „alfabetizați emoțional”;
Copiii sunt încurajați să gândească în mod critic și să vină cu propriile soluții la probleme în timp ce profesorii îi provoacă cu întrebări deschise, care provoacă gândirea;
Implicarea familiei în împărtășească propriile experienţe.

Foto credit: Constantin Raluca, Clasa a VIII-a D, Şcoala Gimnazială „Mihai Eminescu” Pitești;

Picture of Constantin Roxana Florentina

Constantin Roxana Florentina

Consilier școlar la C.J.R.A.E. Argeș / Punct de lucru: Școala Gimnazială „Mihai Eminescu” Pitești, cu o experiență de peste 20 de ani

Scroll to Top
Scroll to Top
  • 0 Facebook
  • Email
  • Imprimă
  • Copiază legătura
Copy link