Joc didactic matematic ,,Săculețul cu surprize”

NIVEL I (GRUPA MICĂ)

TEMA: ,,Săculețul cu surprize”

SCOPUL: recunoașterea numărului de obiecte prin analizatorul tactil; consolidarea număratului între 1 și 2; dezvoltarea atenției, a gândirii logice și a analizatorului tactil; folosirea corectă a numeralului cardinal.

SARCINĂ DIDACTICĂ: Copiii trebuie să separe obiectele de același fel și să le numească după ce le-au recunoscut doar cu ajutorul analizatorului tactil.

ELEMENTE DE JOC: mișcarea, ghicirea, surpriza, aplauzele

REGULI DE JOC: Copilul numit introduce mâna în sac fără să privească,pipăie obiectul, îl denumește, îl scoate și îl așează pe masă. Alt copil va căuta obiecte de același fel, procedând ca mai sus. Acțiunea va fi verbalizată.

MATERIAL DIDACTIC: un săculeț cu jucării (două mingi, o păpușă, două cuburi, o mașină etc).

DESFĂȘURAREA ACTIVITĂȚII:
1.Captarea atenției și intuirea materialului didactic: educatoarea arată sacul și întreabă: ,,-Ce este acesta?(Acesta este un sac) -Oare ce se găsește în el?”Educatoarea introduce mâna în sac și exclamă: -Iată ce surpriză! În sac sunt multe jucării. Scoate o jucărie și cere copiilor să o denumească. Jucăria va fi introdusă din nou în sac.
2. Anunțarea temei:,,-Cu acest săculeț și cu jucăriile din el vom juca ,,Săculețul cu surprize”.
3. Explicarea și demonstrarea jocului: copilul numit de educatoare introduce mâna în sac, pipăie jucăria și, fără să o privească, o denumește, o scoate din sac, o arată copiilor și o așează pe măsuță spunând:,,Eu am scos o minge(de exemplu). Dacă în sac nu mai sunt mingi, copilul este obligat să precizeze aceasta. Jocul se va desfășura în acest fel până se vor termina jucăriile din sac.
4.Complicarea jocului: copilul numit va fi legat la ochi. Pe masă se va lăsa o singură grupă de obiecte formată din una sau două jucării de același fel, pe care le va pipăi cu amândouă mâinile și va spune câte sunt și ce sunt(,,Aici sunt două mingi”). După această acțiune, copilul va fi dezlegat la ochi pentru a vedea dacă răspunsul este corect. Atât în prima parte a jocului,cât și în cea de-a doua, răspunsurile corecte sunt aplaudate.

ÎNCHEIEREA JOCULUI: Fetele se vor grupa în rând câte două, iar băieții se vor grupa câte doi. În acest mod vor ieși din sala de clasă.

Picture of Stroe Ioana

Stroe Ioana

Profesor învățământ preșcolar la Grădinița cu Program Prelungit ,,Junior” Slobozia/Ialomița;

Scroll to Top
Scroll to Top
  • 0 Facebook
  • Email
  • Imprimă
  • Copiază legătura
Copy link