Aceasta metodă am utilizat-o în cadrul unei ore de Dezvoltare Personală. Învățarea prin joc este un concept utilizat tot mai mult în științele educației care avansează ideea potrivit căreia copilul dobândește diferite competențe pe parcursul activității de joc, dând un sens lumii care îl înconjoară. Jocul îi dezvoltă copilului competențe sociale și cognitive și o încredere în sine care îi vor permite să trăiască noile experiențe și să evolueze în medii și în contexte mai puțin cunoscute și uneori dificile. Confruntat cu astfel de situații, copilul pune în practică noi strategii, gândește într-o manieră creativă, colaborează cu partenerii de joc și învață din greșeli.
Disciplina: Dezvoltare personală
Clasa: a II – a
Unitatea de învățare: Autocunoaștere și atitudine pozitivă față de sine și față de ceilalți
Tema: Fiecare este unic
Prezentarea jocului – Toți elevii sunt rugați să se ridice în picioare. La semnalul START, cu ochii închiși, ei vor începe să numere în gând, în ritm propriu, până la 60 ( ceea ce reprezintă 60 secunde). Este important de știut de către toți participanții că acest exercițiu poate fi realizat doar dacă se păstreaza liniște deplină. Când au terminat de numărat, deschid ochii și se așează pe scaune. Ei vor remarca că nu toți termină deodată, astfel așezându-se tot pe rând pe scaune. Vor fi rugați să explice cele întâmplate. De ce nu au terminat toți deodată? Se va răspunde că fiecare a numărat în ritm propriu, astfel fiecare fiind unic. Așa cum 60 de secunde este egal cu un minut, așa și noi ne asemănăm între noi, dar totuși suntem diferiți.

Codrea Lidia
Profesor învățământ primar la Școala Gimnazială ,,Dr. I. Mihalyi de Apșa”, Sighetu Marmației, Maramureș;
15 ani vechime;
Titular;
Gradul didactic I;
Coordonator practică pedagogică;
Distribuie pe: