Joc didactic-Să culegem fructe!

TITLUL JOCULUI: SĂ CULEGEM FRUCTE!
GRUPA: Mijlocie
OBIECTIV OPERAŢIONAL: alcătuirea de grupuri de obiecte după criteriul culorii şi al formei; dezvoltarea bazei senzoriale prin acţiunea copilului cu obiectele şi însuşirile lor pe baza percepţiilor şi reprezentărilor cu privire la formă şi culoare.
MATERIAL: doi pomi (din crengi) reprezentând un măr şi un păr; mărul are mere verzi şi roşii (confecţionate din carton), iar părul are pere verzi şi galbene din acelaşi material; două coşuleţe, unul cu imaginea unei pere şi altul cu imaginea unui măr şi patru lăzi pentru depozitatul fructelor la cămară.
REGULILE JOCULUI: vor fi numiţi câte doi copii care vor culege fructele indicate de imaginea de pe coşul înmânat de educatoare. Fructele culese (două) sunt aşezate în coş şi aceiaşi copii verbalizează acţiunea îndeplinită.
SARCINA DIDACTICĂ: recunoaşterea şi denumirea corectă a grupurilor de obiecte după criteriul formei şi al culorii.
DESFĂŞURAREA JOCULUI: Cei doi pomi vor fi prezentaţi sub formă de surpriză şi se vor adresa întrebările: „Ce este acesta?”, „Cu ce este încărcat mărul?”, „Cu ce este încărcat părul?”, „Ce culoare au fructele?”, „Ce formă au fructele?”, „Când se coc aceste fructe?”, „Ce fac oamenii cu aceste fructe?”.
   Se face anunţarea jocului: <<„Să culegem fructe!” se numeşte jocul nostru. Deci vom face şi noi ceea ce fac oamenii toamna când fructele sunt coapte.>>
   Vor fi solicitaţi câte doi copii care vor primi câte un coş. Ei vor culege din pom câte două fructe din cele desenate pe imaginea de pe coş (mere sau pere). Vor veni în faţa copiilor, le vor arăta şi vor spune: „Eu am cules o grupă de mere roşii (sau verzi), sau o grupă de mere roşii şi una de mere verzi”, după caz. Merele au formă rotundă sau, dacă vor culege pere, vor preciza forma şi culoarea ca şi la mere. Aceiaşi copii vor duce coşurile cu fructe la cele două lăzi. Merele vor fi aşezate într-o ladă şi perele în altă ladă. În felul acesta vor fi culese toate merele şi perele, fiind solicitaţi alţi copii.
   Copiilor li se va atrage atenţia asupra culorii merelor din lada (roşii şi verzi) şi a perelor (verzi şi galbene). Pentru a fi duse la cămară ele vor fi sortate pe culori. Atât lada cu mere cât şi cea cu pere vor fi răsturnate în locuri diferite şi va începe sortarea. Vor fi numiţi patru copii: unul sortează merele roşii, altul merele verzi, altul perele galbene şi altul perele verzi.     Sortarea se face prin întrecere, apoi fiecare copil va motiva acţiunea: „Eu am format grupa merelor roşii. Merele au formă rotundă”. Când copiii închid ochii se ascunde una dintre lăzi. Ei deschid ochii şi copilul numit precizează care grupă de fructe lipseşte: „Lipseşte grupa merelor roşii. Merele au formă rotundă”.
    Încheierea activităţii se face prin gruparea copiilor câte patru şi duc câte o lădiţă cu mere la cămară.

Picture of Mihai Oana

Mihai Oana

Profesor învățământ preșcolar la Grădinița cu Program Prelungit Nr. 15 Focșani, gradul didactic I;

Scroll to Top
Scroll to Top
  • 0 Facebook
  • Email
  • Imprimă
  • Copiază legătura
Copy link