Clasa I
Unitatea tematică: Magia primăverii
MEM– Adunarea și scăderea numerelor naturale în concentrul 0-100, cu trecere peste ordin
Nr. ore: 8
Manual: Matematică şi explorarea mediului – autori T. Piţilă, C. Mihăilescu
Auxiliare recomandate și avizate MEN: Matematică și explorarea mediului, Ed. Elicart
Pentru unitatea de învățare aleasă, competențele specifice sunt următoarele:1.4. Efectuarea de adunări şi scăderi, mental şi în scris, în concentrul 0-100, recurgând frecvent la numărare
1.5. Efectuarea de adunări repetate/ scăderi repetate prin numărare şi reprezentări obiectuale în concentrul 0-100
1.6. Utilizarea unor denumiri şi simboluri matematice (termen, sumă, total, diferenţă, , =, +. -) în rezolvarea şi/sau compunerea de probleme
3.2. Manifestarea grijii pentru comportarea corectă în relaţie cu mediul natural
5.1. Sortarea şi clasificarea unor date din mediul apropiat pe baza a două criteria
5.2. Rezolvarea de probleme simple în care intervin operaţii de adunare sau scădere în concentrul 0-100, cu sprijin în obiecte, imagini sau reprezentări schematice
Pe parcursul celor 2 ore am desfășurat următoarele activități de învățare, pe care le-am considerat potrivite pentru formarea competențelor specifice vizate:
În prima oră:
-am descoperit prin brainstorming tema propusă ( scheletul animalelor)
-am prezentat următoarele materiale Mozabook și am discutat pe baza acestora ( învățarea prin descoperire)
https://www.mozaweb.com/ro/Search/global?view=grid&search=broasca
https://www.mozaweb.com/ro/Search/global?search=pasari
https://www.mozaweb.com/ro/Search/global?view=grid&search=scheletul%20uman
-am numărat și am adunat ,peste ordin , folosind ca suport intuitiv imaginile și desenele prezentate;
-am realizat corespondența dintre corpul unor viețuitoare și scheletul corespunzător;
-am unit exercițiile de pe etichete cu rezultatele potrivite din dreptul unor imagini cu părți ale scheletului unor animale, care au fost recunoscute și numite ;
– am completat tabele, în care am rezolvat exerciții de adunare cu trecere peste ordin ,folosind numărarea, dar și descompunerea unui număr pentru completarea unei zeci;
-am descoperit algoritmul de aşezare corectă, în pagina caietului, a unităţilor şi zecilor;
A doua oră debutează cu un joc pentru captarea atenției și petru exersarea calculului mental, un labirint în cadrul căruia copiii trebuie să rezolve corect operații de adunare. (https://wordwall.net/resource/10627475/mem/adunarea-0-20-cu-trecere-peste-ordin)
-jocul Cârtița inteligentă- elevii trebuie să lovească doar cârtițele pe care sunt operații de adunare rezolvate corect. Pe măsură ce aceste operații corecte sunt descoperite, viteza jocului crește, solicitând atenția sporită a copiilor. (https://wordwall.net/resource/932186/adunarea-si-scaderea-0-20)
-întocmirea unui poster cu titlul Animale preferate , pentru a afla mai multe despre mediul de viață, hrana , părțile componente ale corpului și ale scheletului unui animal.
Formez echipe de câte 4 elevi și stabilesc sarcinile fiecărui membru al echipei. Elevii desenează sau decupează imagini ale animalelor preferate și ale hranei și adăpostului specific acestora. Vor desena scheletul într-o casetă colorată.
Materiale folosite: foarfece, lipici, reviste, imagini de pe internet, creioane sau carioci colorate.
Evaluare – evaluarea prin proiect
Ce am intenționat :
-abordarea integrată a conținuturilor și o îmbinare a sarcinilor de învățare care să valorifice cunoștințele , abilitățile și atitudinile elevilor;
-încurjarea cooperării în cadrul grupurilor care să faciliteze învățarea;
-dezvoltarea gândirii logice și a creativității.
Ce am obținut:
-participarea activă a elevilor la activitate;
-climat optim pentru desfășurarea lecției;
-o activitate dinamică, în cadrul căreia am introdus materiale online;
-implicarea activă a elevilor (frontal, individual pe grupe) la activități;
-eficientizarea timpului în procesul didactic.
Ce reacții au avut elevii (pozitive, negative)?
-elevii au avut reacții pozitive;
-materialele online propuse au fost rezolate cu entuziasm;
– jocul didactic i-a motivat permanent;
– elevii au fost curioși, receptivi, dornici de noi cunoștințe.
Ce feedback am oferit elevilor?
-m-am declarat mulțumita de performanța copiilor;
-i-am încurajat și motivat permanent pe parcursul activității;
Ce aș fi putut face mai bine?
– aș fi putut să lucrez mai mult timp diferențiat;
Ce îmi propun pentru data următoare?
-tratarea diferențiată, în funcție de particularitățile individuale ale elevilor.

Comănescu Nicoleta Diana
Profesor pentru învățănânt primar la Școala Gimnazială ''Matei Basarab'' Pitești, vechime 26 ani, gradul didactic I, absolventă a Școlii Normale Târgoviște, licențiată în Litere la Universitatea din București
Distribuie pe: