Joc didactic: „Joc de cărți cu emoții”
Grupa: mică
Scopul: Recunoașterea, identificarea cauzelor și etichetarea corectă a emoțiilor
Materiale necesare: imagini cu personae care exprimă diferite stări emoționale (bucurie, tristețe, furie, teamă, surprindere), eșarfă.
Obiective:
O1: să identifice emoțiile în funcție de indicii non-verbali;
O2: să asocieze o etichetă verbal expresiei emoționale;
O3: să identifice contextele în care se manifestă anumite emoții și posibile cauze ale acestora.
Desfășurarea activității:
Se vor decupa din revistă sau imagini xeroxate cu personae care exprimă una dintre emoțiile descrise la materiale. Fiecare copil alege pe rând o imagine, după ce în prealabil a fost legat la ochi cu o eșarfă.
Copiii vor identifica emoția persoanei din imagine, li se vor adresa întrebări copiilor de genul:„Cum crezi că se simte?”. De asemenea, copiii vor fi întrebați în ce situație s-au simțit la fel ca și persoana din imagine: „Tu când te-ai simțit la fel ca el/ea?”. Copiii vor fi încurajați să găsească posibile explicații pentru modul în care se simte persoana respectivă: „Ce crezi că s-a întâmplat?”, „De ce e bucuros/ trist/ furios/ îi e teamă/ este surprins?”
Concluzii:
Prin această activitate, copiii învață să identifice corect emoțiile și etichetele verbale corespunzătoare.
Sfîrcă Mădălina Ionela
Profesor învățământ preșcolar la Grădinița cu Program Normal Nr. 6 Roșiorii de Vede
Distribuie pe: