Experimentarea jocurilor în clasă și afara ei (Partea II)

Joc: ”De la propoziția simplă la cea dezvoltată ”
Mărimea grupului: 10 – 30 participanți
Timp: 15-20 minute
Маteriale: hârtie, cariocă
Obiective:
A alcătui enunțuri simple și dezvoltate.
Procedură:
Participanții sunt împărțiți în echipe de câte patru jucători fiecare. Jucătorul 1 alcătuiește un enunț din două cuvinte, jucătorul 2 completează enunțul cu încă un cuvânt și mai departe tot așa până la jucătorul 4. Se prezintă propozițiile simpe și dezvoltate. Câștigă echipa care a realizat corect, coerent enunțurile.

Joc: ”Vânătorea de colegi care-mi seamănă”
Mărimea grupului: 10 – 30 participanți
Timp: 15-40 minute
Маteriale: hârtie, cariocă
Obiective:
A găsi calități comune cu ale colegilor.
Procedură:
Participanții scriu într-un table trei lucruri care le plac, trei cracteristici, trei hobbyuri. După completarea tabelului pornesc la ”vânătoare” să găsească colegi cu care se asemănă. În fiecare rubrică trebuie să treacă numele doar a unui coleg. Câștigă cel care a completat la fiecare rubric din table.

Joc: ”Stropitoarea”
Mărimea grupului: 10 – 30 participanți
Timp: 15-20 minute
Маteriale: nimic
Obiective:
A vorbi frumos cu colegii.
Procedură:
Participanții sunt împărțiți în câte doi participanți. Fiecare participant din echipă trebuie să stropească colegul cu cuvinte frumoase, de încurajare, sfaturi. După trebuie să facă un gest ( o îmbrățișare, un salut, să dea mâna etc. ) La final fiecare participant trebuie să spună cum s-a simțit când a stopit cu cuvinte frumoase, dar și când a fost stropit.

Joc: ”Domnul Substantiv”
Mărimea grupului: 10 – 30 participanți
Timp: 15-20 minute
Маteriale: hârtie, criocă.
Obiective:
A-și însuși substantivul ( ființă, lucru, fenomen, al naturii) fără terminologia lui.
Procedură:
Participanții primesc trei bilețele colorate. Pe fiecare bilețel trebuie să scrie: o ființă, un lucru și un fenomen al naturii. Se solicită pe rând fiecare să prezinte ce a scris pe bilețelul de o anumită culoare, să specific ce reprezintă (o ființă, un lucru sau un fenomen al naturii), apoi să alcătuiască un enuț cu acesta.

Vasilescu Ana-Maria

Vasilescu Ana-Maria

Profesor învățământ primar la Școala Gimnazială Nr. 7 Reșița

Scroll to Top
Copy link