Joc didactic-Oglinda fermecată(Nivel 3-4 ani)

COMPETENȚĂ GENERALĂ:-competențe emoționale;
COMPETENȚĂ SPECIFICĂ:-exprimarea emoțiilor proprii;recunoașterea emoțiilor;
OBIECTIVE: – să mimeze emoțiile de bucurie,furie,tristețe și teamă;
– să asocieze corect etichetarea verbală cu exprimarea facială a emoției
respective;
-să eticheteze corect emoțiile de bază;
VÂRSTA COPIILOR: 3-4 ani
DURATA: 15-20 minute
MATERIALE: oglinzi,jetoane care ilustrează emoțiile de bucurie,furie, tristețe și teamă;
DESFĂȘURAREA JOCULUI:
Educatoarea anunță copiii că se vor juca cu oglinzile un joc care se numește : ”Oglinda fermecată”.Fiecare copil extrage dintr-un coșuleț un jeton și denumește emoția indicată pe acesta.Apoi ,copilul mimează emoția respectivă in oglindă.Dacă este nevoie,educatoarea poate mima ea emoția pentru a le oferi un exemplu.Se repetă scenariu pentru fiecare copil și pentru fiecare emoție (bucurie,furie,tristețe și teamă).
Pentru complicarea jocului se pot utiliza contexte cotidiene pentru a atrage atenția copiilor asupra reacțiilor emoționale ale celorlalți.
OBSERVAȚII:
-Prin această activitate copiii pot exersa exprimarea facială corectă a emoțiilor de bucurie,furie, tristețe și teamă;
-Prin această activitate invață să asocieze corect etichetele verbale ale emoțiilor cu expresiile faciale corespunzătoare;

DE CE DEZVOLTĂM ACEASTĂ COMPETENȚĂ:
-Exprimarea și recunoașterea corectă a emoțiilor reprezintă fundamentul pentru achiziționarea abilităților de reglare emoțională;
-Dezvoltând această abilitate copiii vor învăța să interacționeze eficient cu ceilalți copii sau cu adulții;
-Concordanța dintre emoția trăită și emoția exprimată permite transmiterea adecvată a mesajelor cu conținut emoțional;

Mateiu Larisa

Mateiu Larisa

Profesor învățământ preșcolar la Grădinița cu Program Prelungit Nr 12. Bistrița

Scroll to Top
Copy link