Scopul didactic:
-recunoaşterea numărului de obiecte prin analizatorul tactil;
-consolidarea număratului între 1 şi 2;
-dezvoltarea atenţiei, gândirii logice şi a analizatorului tactil.
Obiective operaționale:
– să raporteze cifra la cantitate și invers;
– să formeze grupui de două obiecte;
– să participe cu interes la activitate.
Sarcina didactică: Abilitatea de separare a obiectelor de acelaşi fel şi denumirea lor prin analizatorul tactil; folosirea corectă a numeralului cardinal.
Elemante de joc: Căutarea, mişcarea, ghicirea şi aplauze, legarea ochilor şi surpriza.
Reguli de joc: Copilul numit introduce mâna în sac fără să privească, pipăie obiectul, îl denumeşte, îl scoate şi îl aşază pe masă. Alt copil va căuta obiecte de acelaşi fel, procedând ca mai sus. Acţiunea va fi verbalizată.
Material didactic: Un săculeţ cu jucării (două mingi, un ursuleț, două mașini, un cerc, etc.)
Desfăşurarea jocului:
Copilul numit de educatoare introduce mâna în sac, pipăie jucăria şi, fără s-o privească, o denumeşte, o scoate din sac, o arată copiilor şi o aşază pe masă, spunând ce jucărie a scos. Alt copil va căuta în sac şi tot prin pipăire va trebui să scoată o jucărie la fel cu precedenta. Dacă în sac nu vor mai fi jucării de aceleşi fel, copilul va trebui să precizeze aceasta. Jocul va continua în acest fel până se vor termina jucăriile din sac.
Variantă: Copilul chemat la masa educatoarei va fi legat la ochi. Pe masă se va lăsa o singură grupă de obiecte formată din una sau două jucării de acelaşi fel, pe care le va pipăi cu amândouă mâinile şi va spune câte sunt şi ce sunt. După această acţiune, copilul va fi dezlegat la ochi pentru a vedea dacă răspunsul este corect. Atât în prima parte cât şi în cea de-a doua, răspunsurile corecte vor fi aplaudate.
Osăceanu Neluța Valentina
Profesor învățământ primar titular la Școala Gimnazială, Drăcșenei, Comuna Drăcșenei, jud. Teleorman, absolventa Școlii Normale Alexandria promoția 1997, a Facultății de Stiințe ale Educației, Psihologie și Sociologie promoția 2017, Master Educație timpurie promoția 2019. cu o vechime de 24 de ani în învățământ și gradul didactic I, 2009
Distribuie pe: