Joc didactic ,,Ajută-l pe ursuleț”

Scopul: Reactualizarea și fixarea cunoștințelor copiilor referitoare la figurile geometrice învățate; Dezvoltarea atenției voluntare, a spiritului de observare și a găndirii logice; Formarea deprinderilor practice specifice nivelului de dezvoltare motrică; Cultivarea unor deprinderi de îngrijire și ocrotire a mediului înconjurător în vederea unei atitudini pozitive față de acesta.
Sarcina didactică: Selectarea formelor geometrice si fomarea de multimi dupa criterii date: formă, culoare, mărime.
Reguli de joc: Copiii, trebuie să rezolve corect cerințele, aflate pe cub/jetoane. În cazul în care copilul nu se descurcă este ajutat de către un alt coleg. La fiecare răspuns corect, copiii primesc câte o bulinuță .
Elemente de joc : surpriza, mișcarea, întrecerea, aplauze, recompense, închiderea șii deschiderea ochilor, mânuirea materialelor.

Material didactic: Ursulețul Panda, surprizele aduse de ursuleț, recompense;
Desfășurarea jocului:
Varianta 1
a) Copiii vor rostogoli pe rând ,,cubul formelor geometrice, denumind forma geometrică de pe fața acestuia ,iar pe urmă vor asocia acea formă cu un obiect din lumea înconjuratoare, răspunzând la întrebarea: ,,Cu ce seamănă ?’’
b) În continuarea jocului se prezintă copiilor un cosuleț în care piesele sunt amestecate și noi le vom pune la căsuța lor. Piesele de culoare roșie le ducem la căsuța roșie, piesele de culoare albastră le vom duce la căsuța albastră, iar piesele de culoare galbenă la căsuța de culoare galbenă. Copiii sunt chemați pe rând să aleagă piesa corespunzătoare culorii căsuței .Piesele sunt separate în funcție de cele trei culori : roșu, albastru și galben.
Varianta 2:
  Se descoperă un coșulet care va conține două cutii diferite ca formă, o trăistuță cu forme geometrice. Preșcolarii vor scoate pe rând formele din trăistuță, le vor denumi. Vor veni la măsuța din față, vor alege și vor așeza piesele în cutiuța corespunzătoare (grupare după formă).Copiii vor fi solicitați de educatoare să participe la joc prin versurile:
“Un copil ce știe bine,
Să vină acum la mine
Forma să o spună clar.
Atingând o piesă doar”
  Copilul chemat introduce mâna în trăistuță, alege o piesă, o pipăie și precizează forma și duce forma rotundă în căsuța rotundă și forma patrată în căsuța patrată. Voi cere copiilor să închidă ochii iar eu voi ascunde cutiuța cu formele rotunde. Cănd vor deschide ochii vor sesiza care piese lipsesc și care piese au rămas pe măsuță.
Varianta 3
Separarea pieselor după criteriul mărime
Copiii duc piesele mari în căsuța mare iar piesele mici în căsuța mică.

Moț Teodosia Anda

Moț Teodosia Anda

Profesor învățământ preșcolar la Școala Gimnazială Romuli, grad didactic I

Scroll to Top
Copy link