Joc didactic ,,Găsește cuvinte potrivite”

Scopul: Exersarea exprimării corecte prin completarea cu cuvinte potrivite (substantiv,verb, adverb, adjectiv) a propozițiilor începute de educatoare; Consolidarea deprinderii de a formula propoziții dezvoltate , corecte din punct de vedere gramatical și cu sens logic .
Educarea capacității de a opera cu material verbal corespunzător cunostințelor copiilor despre fenomene, plante , activitatea oamenilor în diferite anotimpuri. Educarea atenției voluntare, a gândiri logice și a memoriei .
Sarcina didactică: Completarea propoziției enunțate de conducătorul jocului cu cuvântul corespunzător, formarea unor propoziții în care să se includă în mod logic cuvântul dat.
Reguli de joc: Copilul atins pe umăr cu bagheta completează cuvântul care lipsește din propoziție, reluând apoi întreaga propoziție sau formulează o propoziție cu un cuvânt dat.
Elemente de joc : surpriza, mânuirea materialelor, ghicirea ,aplauzele, mimica.

Material didactic:  „Ursulețul’’,un panou, buline , imagini reprezentând diferite activități, aspecte din natură, obiecte ,recompense;
Desfășurarea jocului: Apare ursulețul Martinică. Aceasta a primit o listă cu propoziții din care lipsește un cuvânt. Pentru că el singur nu se descurcă îi roagă pe copii să îl ajute. Jocul începe și educatoarea va spune o propoziție din care lipsește un cuvânt . Pentru a îi ajuta să găsească cuvântul care lipsește va prezenta o imagine, iar copiii vor construi cu ajutorul acelei imagini propoziția în întregime. Exemplu: Merele se culeg din…(livadă);
,,Fetița cântă…”(la pian)
,, … aduce o scrisoare.”(poștașul)
,, … manancă prajitură.”(fetița)
,,Copiii fac …”(un om de zapadă)
,,Grădinarul…..florile.(udă/stropește)

Varianta II. Copiii sunt împărțiți în două echipe : cea a iepurașilor si cea a ursuleților .Este prezentat panoul pentru evidențierea punctajelor.Pentru fiecare răspuns corect echipa primește o bulină.Echipa care va avea mai multe buline va fi câștigătoare. Întrebările sunt adresate pe rând fiecărei echipe.
a. Copilul desenează…(un pom și un nor)
Câte cuvinte are propoziția?
b.Mama face…(pâine și prăjituri)
Câte cuvinte are propoziția?
c.Bunica împletește…(fular și mănuși)
d.Mama coase…(o rochie)
e.…dansează pe scenă (fetița si băiatul)
f.…mănâncă mere…(tata si mama)
g.…au culoarea roșie. (mărul și cireașa) Câte cuvinte are propoziția ?(6cuvinte)
h … miros frumos.(Garoafa și trandafirul) Câte cuvinte are propoziția? (5 cuvinte)

Picture of Moț Teodosia Anda

Moț Teodosia Anda

Profesor învățământ preșcolar la Școala Gimnazială Romuli, grad didactic I

Scroll to Top
Scroll to Top
  • 0 Facebook
  • Email
  • Imprimă
  • Copiază legătura
Copy link