Disciplina: Limba Română
Scopul acestui joc este activizarea vocabularului, dezvoltarea atenției voluntare și a imaginației.
Sarcina didactică: formularea unor întrebari care cer în răspuns cuvântul interzis.
Jocul se poate desfășura în colectiv sau în perechi.
Se cere elevilor ca la întrebările învățătorului să răspundă în așa fel încât un anumit cuvânt stabilit anterior să nu fie folosit, ci să se găsească alte formulări, care să constituie totuși răspunsul la întrebarea pusă. Aceasta trebuie construită în așa fel încât să ceară în răspuns folosirea cuvântului interzis.
Pentru fiecare răspuns au la dispoziție un minut de gândire. Dacă se consideră necesar, înainte de joc se poate face o mică pregătire a elevilor dându-se 1-2 Exemple.
Cuvântul interzis : ,, a treia”
Î. ,, În ce clasă sunteți voi?”
R. ,, Noi suntem in clasa care urmează după clasa a II-a.”
Î. ,, În ce banca stă elevul …?”
R. ,, Elevul … stă în banca din spatele elevului…”
Cuvântul interzis ,, primăvara”
Î. ,, Când se topește zăpada?”
R.,, În anotimpul când înfloresc ghioceii”.
Î. ,, Despre ce anotimp se vorbește în aceste versuri?”
,, Primăvară, primăvară,
Vino iar la noi in țară.”
R.,, Despre anotimpul care urmeaza după iarnă.”
Î. ,, Când vin păsările călătoare?”
R.,, Când încep să înfloreasca pomii.”
Cuvântul interzis se poate schimba de mai multe ori în timpul jocului.
La sfârșitul jocului vor fi evidențiati elevii care au formulat răspunsurile corect și au dat dovadă de mai multă fantezie.

Dan Roxana Mariela
Profesor învățământ primar la Școala Gimnazială Hodac, Localitatea Hodac, județul Mureș, vechime 21 ani în invățământ, gradul didactic I
Distribuie pe: