Metode de bune practică în secolul XXI

În urma cu doi ani, începeam să experimentăm o realitate dura. Realitatea s-a transformat sub ochii noștri, cu o viteza extraordinară și într-o direcție nebănuită. Nimic din ceea ce știam și acceptam până atunci drept normalitate nu a mai fost viabil.Totul se transforma intr-un urias puzzle online. În toată această ecuație, copiii păreau a fi la adăpost din punct de vedere al sanatații. COVID-19 nu se manifestă în forme grave la copii. Pandemia i-a afectat însă profund din punct de vedere al educatiei . O educatie online are atat plusuri cat si minusuri.

Plusurile educatiei online:

Materialele didactice pot fi utilizate oricând, oferă filmulețe explicative foarte utile, probleme rezolvate în pași, exerciții cu grade diferite de dificultate și posibilitatea de testare. Aceste metode educaționale alternative completează în mod firesc studiul la clasă susținut de profesori și îi încurajează pe elevi să aibă o atitudine pozitivă față de învățare. Prin intermediul cursurilor online copiii sunt atrasi de tot ce inseamna tehnologie si prin acest lucru sunt conectati atat fizic cat si psihic la cursuri.

Minusurile educatiei online:

Desi copiii erau inca din perioada pre-covid erau atrasi de tehnologie ,si acest lucru asa cum am semnalat mai sus are si plusuri ,exista si minusuri a acestui lucru ,si anume:acestia sunt captivati de jocurile online si de paginile de socializare incat sunt conectati atat in timpul orelor cat si in pauzele scolare folosind in mod frecvent internetul ,copiii nu mai stiu sa se joace,sa socializece cu alti copii sau cu adultii iar acest lucru este cel mai important minus al mediului online.
Principalele metode care trebuiesc abordate pentru a preveni o generatie dependenta de mediul online sunt urmatoarele:
-limitarea accesului la internet,
-prezenta permanenta fizica si psihica a parintilor in viata copiilor,
-plimbari in aer liber cat mai mult timp,
-socializarea cu copiii de aceeasi varsta si realizarea diferitelor jocuri distractive -implicarea copiilor in treburile casnice

BIBLIOGRAFIE:
https://romania.europalibera.org/a/un-an-de-scoal%C4%83-altfel-scoala-in-pandemie- /31145053.html

 

Picture of Răduț Trașcă Ionela Lavinia

Răduț Trașcă Ionela Lavinia

Profesor învățământ preșcolar la Gărdinița Nr. 2 Lelești, județul Gorj;

Scroll to Top
Scroll to Top
  • 0 Facebook
  • Email
  • Imprimă
  • Copiază legătura
Copy link