Școala românească, în ultimii ani , s-a modernizat prin introducerea manualelor digitale, a multor platforme educaționale, dar și a metodelor alternative de învățare. Noile generații de copii ne cer utilizarea de platforme digitale, de metode moderne conform noului profil al acestora.
În ultima perioadă învățarea online a luat locul învățării față în față. Copiii o preferă, descoperind-o abia acum, în condițiile impuse de pandemie. Este o metodă nouă venită ca o bună alternativă. Copiii învață să interacționeze prin jocuri interactuve care le dezvoltă inteligența, gândirea, curiozitatea, entuziasmul.
Acest tip nou de învățare îmbină zona de divertisment cu zona educației, astfel împletindu-se activitățile ludice cu cele care cuprind un volum de informații, însoțite de un mare simț de responsabilitate.
Utilizarea manualelor digitale a fost realizată de majoritatea cadrelor didactice, acestea fiind de mare folos în jocurile interactive ce s-au dovedit a fi atractive pentru copii.
Platformele educaționale pe care le-am descoperit cu această ocazie, m-au impresionat prin formele atractive de prezentare, prin complexitatea metodelor de învățare interactive, foarte eficiente în procesul didactic.
Copiii își dezvoltă autonomia, rezolvând jocuri logice, experimentând mereu lucruri noi, prin intermediul învățării online. Ei își dezvoltă atitudinea pozitivă față de educație, deoarece în învățarea online au parte de experiențe plăcute. Li se dezvoltă concentrarea și răbdarea, se simt în siguranță acasă, în confortul pe care îl au asigurat de mediul familial.
Cadrele didactice care doresc îmbunătățirea metodelor de predare pot folosi și tabletele grafice cu ajutorul cărora activitatea în mediul online este mult mai ușoară și ,practic, au la îndemână o tablă foarte asemănătoare cu tabla clasică din sala de clasă. Cu ajutorul aplicației ,,Jamboard,, se pot scrie cu ușurință texte, se pot desena figuri geometrice, se pot insera imagini, acest lucru putând fi realizat de profesor, dar și de elevi.
Prin intermediul aplicației ,,Word Wall,, am putut verifica cunoștițe, ne-am jucat interactiv, am citit sau am călătorit în lumea poveștilor alături de elevii din clasele ciclului primar și nu numai.
Platforma ,,Mozaik Education,, este interesantă pentru elevi, prin ,,Moza Map,,-hărți digitale, ,,Moza Web,,-pentru învățarea acasă, ,,Moza Book Tablet,,-pentru dispozitivele mobile, prin animațiile 3D, videouri, aplicații, lecții digitale, fișiere audio.
La geografie, animațiile 3D ,, Țările Europei,, ,au adus un surplus de interes în lecția,, Europa-caracteristici geografice,, .
Elevii au fost entuziasmați de această platformă, au lucrat cu plăcere, abia așteptau jocurile interactive, fiind ceva nou pentru ei, captivant.
La sfârșitul anului școlar , am realizat o carte, pe care le-o promisesem copiilor încă de la începutul anului școlar, ce cuprinde imagini și filmulețe realizate pe parcursul anului școlar. Prin intermediul acestei aplicații se pot insera imagini, filmulețe, multe tipuri de scris, dar se poate înregistra vocea la fiecare pagină realizată. Copiii sau părinții pot primi pe mail sau whats app link-ul de unde pot descărca book-ul realizat. Cartea se poate numi ,,Povestea noastră,, .
De asemenea, premierea elevilor se realizează individual, într-o manieră inedită, tot în mediul online.
Bucur Dorina
Profesor învățământ primar la Școala Gimnazială ,,Gheorghe Banea" Măcin;
Distribuie pe: