Clasa pregătitoare
Tipul: senzorio – motor (pentru orientarea spaţială)
Scopul jocului:
Dezvoltarea capacităţii de a se raporta la celălalt
Obiective operaţionale:
Cognitive:
1.să identifice poziţii spaţiale din mediul apropiat cunoscut;
2.să descopere informaţii corecte pe baza deducţiei;
Afective şi de socializare:
1.dezvoltarea climatului afectiv asertiv în grupa de copii ca grup social;
Psiho-motrice:
1.să execute mişcări coordonate, respectând rimuri impuse;
Material didactic:
o monedă
o cutiuţă frumos ornată;
Regulile jocului:
Nu se pun mai mult de cinci întrebări pentru aflarea unui răspuns;
Este interzisă specificarea vreunui nume propriu.
Desfăşurarea jocului:
Copiii stau în cerc. Ei ţin mâinile la spate.
Conducătorul jocului (iniţial educatoarea) trece pe la fiecare copil atingându-le mâinile în ritmul versurilor:
Am ascuns moneda bine
Ia ghiceşte tu, la cine?
Fără a se opri, ascunde în acest timp moneda în pumnul unui copil. Atunci când spune “TU”, este atins copilul care va căuta moneda. El trebuie să formuleze întrebări, şi, ţinând seama de răspunsuri (numai da sau nu), să deducă la ce copil se află cutiuţa cu monedă.
Conducătorul jocului trebuie să stea în centru pentru a fi un punct de reper. Când se ghiceşte numelui celui care are moneda,va deveni el conducătorul jocului.
Ciobanu Claudia Veronica
Profesor învățământ primar și director adjunct la Școala Gimnazială Nr. 16 Marin Ionescu-Dobrogianu Constanța, gradul didactic I;
Distribuie pe: