Tipul: senzorio – motor (pentru orientarea spaţială)
Scopul jocului:
Precizarea lateralităţii
Obiective operaţionale:
Cognitive:
1.să prezinte schema corporală;
2.să identifice elemente componente ale corpului uman propri sau al colegilor;
Afective şi de socializare:
1.dezvoltarea interesului pentru activităţile realizate în natură;
Psiho-motrice:
1.să execute mişcări coordonate, respectând rimuri impuse;
Material didactic:
un fluture confecţionat din hârtie, cu aripile îndreptate în sus, care poate fi aşezat orizontal.
jocul se desfăşoară în aer liber.
Regulile jocului:
Nu se apelează la aceeaşi parte a corpului consecutiv.
Desfăşurarea jocului:
Conducătorul jocului pune fluturelepe palmă, pe umăr, etc, apoi spune versurile:
Fluturaş cu-aripa-n sus
Pe care palmă te-am pus?
Copilul care răspunde corect vine şi ia fluturele spunând:
Fluturele-am câştigat,
Cu ce mână l-am luat?
Răspunde un alt copil, apoi cântă:
Fluturaş cu-aripa-n sus,
Pe care genunchi te-am pus?
Jocul continuă, fiind indicate toate părţile corpului, dar nu într-o anumită ordine, ci selectiv.
Ciobanu Claudia Veronica
Profesor învățământ primar și director adjunct la Școala Gimnazială Nr. 16 Marin Ionescu-Dobrogianu Constanța, gradul didactic I;
Distribuie pe: