Clasa pregătitoare
Tipul: senzorio – motor (pentru orientarea spaţială)
Scopul jocului:
Precizarea reprezentărilor spaţiale
Obiective operaţionale:
Cognitive:
1.să identifice elementele de mişcare şi direcţie a corpurilor
2.să denumească obiecte sau fiinţe în mişcare
Afective şi de socializare:
1.dezvoltarea interesului perntru studierea mediului înconjurător;
Psiho-motrice:
1.să execute mişcări în direcţii indicate
Material didactic:
imagini în mişcare a unor mijloace de transport, animale, oameni în mişcare
jucării care se pot deplasa ghidate prin telecomandă
Regulile jocului:
descrierea direcţiei de deplasare a corpului ales trebuie să fie însoţită de repere ( ex: spre stânga, spre dulăpior)
Desfăşurarea jocului:
Conducătorul jocului vine în faţă, îşi alege un obiect, o imagine, despre care trebuie să spună ce este, în ce parte se află (faţă de sine), în ce direcţie se deplasează. Când este vorba de obiecte mobile, acestea sunt întâi puse în mişcare, apoi copilul spune cu voce tare ce a făcut. Apoi toţi copii imită mişcarea şi sunetele emise de obiectul sau fiinţa respectivă.
Ciobanu Claudia Veronica
Profesor învățământ primar și director adjunct la Școala Gimnazială Nr. 16 Marin Ionescu-Dobrogianu Constanța, gradul didactic I;
Distribuie pe: