NIVEL II
Scop: verificarea cunoștințelor privitoare la mijloacele de transport și locul pe unde circulă; dezvoltarea atenției și a memoriei vizuale, a capacității de orientare.
Sarcină didactică: denumirea unui mijloc de locomoție existent pe tablou, precizarea locului pe unde circulă și a părții unde este așezat pe tablou.
Materiale didactice: tabloul ,, Mijloace de locomoție” și o bărcuță (mașină).
Desfășurarea jocului
La începutul activității se va atrage atenția copiilor să privească tabloul, să-și aleagă fiecare un mijloc de locomoție care-i place, să se gândească în ce parte a tabloului este așezat deoarece tabloul va fi acoperit, iar ei vor spune ce au ales și unde se află pe tablou fără să-l mai poată privi. Se precizează că va vorbi copilul în fața căruia s-a oprit bărcuța (mașina etc). La cuvintele educatoarei ,, Ce ți-ai ales?” , acesta va spune de exemplu ,, Eu mi-am ales o mașină care circulă pe șosea; mașina este în partea dreaptă a tabloului”. Controlul celor spuse se face prin descoperirea tabloului. Dacă răspunde corect, el va fi acela care la cuvintele educatoarei ,, Ce ți-ai ales?”, va așeza bărcuța în fața copilului care urmează să vorbească. După aceea va reveni la scăunelul lui. Dacă prin descoperirea tabloului se constată că răspunsul nu-i corect, educatoarea spune? ,,Fii atent!”, copilul se corectează, dar nu mai are dreptul de a indica, prin jucărie, copilul care trebuie să vorbească. Dacă nici în acest caz nu dă un răspuns corect, este solicitat alt copil ca să-l ajute.
Observație: Jocul poate fi folosit în încheierea unei activități de lectură după imagini cu subiectul ,, Mijloace de locomoție”.

Zamfir Cristina
Profesor învățământ preșcolar titular la Grădinița Nr.1 Voluntari, Ilfov, grad didactic II, vechime în învățământ 13 ani;
Distribuie pe: