Obiectul: Educație fizică
Denumire și contextul de învățare: consolidarea aruncării la poartă din săritură – handball, clasa a VIII-a
Competența specifică: 2.4. – Aplicarea procedeelor tehnice și a acțiunilor tactice în practicarea globală a disciplinelor sportive studiate
Descrierea activității de învățare:
Metode alese : conversația, explicația, observația, demonstrația, metoda practică
Pașii de desfășurare:
-Dribling cu pornire de la mijlocul terenului, aruncare la poartă din săritură peste un coleg semiactiv
-Pas lateral – reprimire – dribling – aruncare la poartă din săritură
-Pase în doi, finalizare prin aruncare la poartă din săritură
-Pase în trei, finalizare prin aruncare la poartă din săritură
-Joc bilateral cu temă: golul marcat prin aruncare la poartă din săritură valorează 2 puncte
Modalități de facilitare a implicării elevilor: exersarea individuală în perechi, în grup și colectivă.
Resurse utilizate: mingi de handball, jaloane, veste de departajare, fluier, mijloace informatice.
Modalități de evaluare: evaluare formativă
Instrumente utilizate pentru a susține activitatea: cronometru, fisă de evaluare în care se observă pe parcursul orelor aruncarea la poartă din săritură în contextul activităților individuale, în perechi sau de grup, dar mai cu seamă punerea în practică a aruncării la poartă din săritură în cadrul jocului bilateral.
Extinderi/ deschideri spre alte discipline: consider că prin organizare, rigurozitate și seriozitate care sunt calități esențiale pentru o execuție corectă, copilul va avea aceeași atitudine pozitivă și la celelalte discipline.

Sabău Adrian Ionuț
Profesor de Educație fizică și director adjunct la Colegiul Tehnic „Ioan Ciordaș” Beiuș, Bihor;
Distribuie pe: