Joc didactic matematic ,,Al câtelea fluturaș a zburat?”

NIVEL II (GRUPA MARE)

TEMA: ,,Al câtelea fluturaș a zburat?”

SCOPUL: folosirea corectă a numeralelor ordinale până la 5;
fixarea locului numerelor în șirul numeric;
exersarea atenției și a memoriei.

SARCINĂ DIDACTICĂ: recunoașterea locului ocupat de fluturaș și a locului pe care îl ocupă numărul în șirul numeric.

ELEMENTE DE JOC: mișcare, aplauze, închiderea și deschiderea ochilor.

REGULI DE JOC: copilul numit de către educatoare va preciza al câtelea fluturaș a zburat și ce loc ocupă el în șirul numeric.

MATERIAL DIDACTIC: teatru de masă, cinci fluturași și câte o floare

DESFĂȘURAREA ACTIVITĂȚII:
1. Captarea atenției: educatoarea va începe activitatea printr-o scurtă povestire: ,,-Ieri, când mergeam spre casă, m-am oprit în parc și ce credeți că am văzut? Fluturași care zburau din floare în floare. La un moment dat, mai mulți fluturași s-au așezat în șir pe câte o floare. Zbura câte unul și se întorcea la locul lui, zbura altul și iar venea înapoi. Jocul fluturașilor mi-a plăcut foarte mult! M-am gândit să ne jucăm și noi cu fluturașii.” În acest timp se deschide cortina și se prezintă cei cinci fluturași, care sunt așezați pe o floare. Educatoarea formulează cerința: ,,-Numărați acești fluturași în gând și spuneți-mi câți sunt. Câte flori sunt?” Sunt solicitați 2-3 copii să numere de la stânga la dreapta prin gest de încercuire. În continuare, sunt numiți alți copii pentru a preciza ordinea în care sunt așezați fluturașii(primul fluturaș,al doilea fluturaș etc).
2. Anunțarea jocului:,,-Fiindcă voi știți să numărați corect până la 5 și cunoașteți locul ce îl ocupă fiecare fluturaș pe fiecare floare,în șirul numeric,vom juca astăzi jocul ,,Al câtelea fluturaș a zburat?”
3. Explicarea și demonstrarea jocului .Educatoarea va atrage atenția copiilor să privească șirul de fluturași.Prin manevrarea magnetului,un fluturaș va zbura, floarea rămânând fără fluturași. Prin manevrarea magnetului, un fluturaș va zbura,floarea rămânând fără fluturaș. Educatoarea întreabă: ,,-Al câtelea fluturaș a zburat?(al doilea) -A câta floare a rămas fără fluturaș?(a doua floare) -Ce loc ocupă fluturașul în șirul numeric?(locul al doilea)” Fluturașul va fi adus la locul lui.În felul acesta se desfășoară jocul.
4. Complicarea jocului. Copiii închid ochii,din același șir vor zura doi fluturași în același timp. De exemplu:zboară al doilea și al patrulea fluturaș. Copiii deschid ochii,privesc și copilul numit spune: ,,Au zburat al doilea și al patrulea fluturaș”. Pentru a continua jocul,fluturașii sunt așezați la locul lor.

ÎNCHEIEREA JOCULUI: Se grupează copiii în șiruri de câte 5, fixându-se ordinea în șirul numeric. La cuvintele educatoarei: ,,Zboară toți fluturașii care ocupă locul al doilea”, aceștia ies din clasă.

Stroe Ioana

Stroe Ioana

Profesor învățământ preșcolar la Grădinița cu Program Prelungit ,,Junior” Slobozia/Ialomița;

Scroll to Top
Scroll to Top
  • 0 Facebook
  • Email
  • Imprimă
  • Copiază legătura
Copy link