OBIECTIVE :
Să recunoască povești și personaje, pe baza unor imagini, jetoane, ghicitori, enunțuri și întrebări;
Să trăiască în relațiile cu cei din jur, stări afective pozitive, să manifeste prietenie, toleranță, armonie, concomitent cu învățarea autocontrolului;
SARCINA DIDACTICĂ:
Identificarea personajelor și a poveștilor pe baza imaginilor, ghicitorilor și replicilor adresate;
REGULI DE JOC:
Copiii sunt împărțiți în două echipe: echipa piticilor și echipa ursuleților;
Copilul atins de bagheta fermecată vine la masă și va alege din cutie, o imagine, o arată colegilor precizând din ce poveste face parte;
După citirea fragmentului, copilul atins de baghetă va ghici personajul și povestea din care face parte;
Se vor adresa întrebări/ghicitori/replici în mod egal, ambelor echipe;
În cazul în care copilul atins de baghetă nu știe răspunsul, poate fi ajutat de coechipieri;
Câștigă echipa cu cele mai multe răspunsuri corecte.
ELEMENTE DE JOC: surpriza, bagheta fermecată, întrecerea, ghicirea, mânuirea materialului, aplauzele.
Varianta nr.1
Recunoaște și așază personajul la povestea potrivită! (25 p)
Varianta nr.2
Adevărat sau fals. (25 p)
1.Scufița Roșie este un personaj pozitiv. (A)
2.Lupul a înghițit-o pe mama Scufiței Roșii. (F)
3.Ursul a furat peștele din căruță. (F)
4.Vulpea a fost păcălită de urs. (F)
5.Albă ca Zăpada a fost salvată de prinț. (A)
6.Capra avea șase iezi. (F)
7.Cocoșul a găsit o punguță cu doi bani. (A)
8.Lupul este un personaj negativ. (A)
Varianta nr.3
Ghici, ghicitoarea mea! (25 p)
1. „În povești e întâlnit
Vânătorul l-a pedepsit
C-a mâncat pe bunicuța
Și apoi și pe Scufița.”
(Lupul)
2.„Pe mama capră o ascult
Ușa eu nu o deschid,
Ghiciți, oare, cine sunt?”
(Iedul cel mic)
3. „E flămând și fără coadă,
Nu vrea miere, ci doar pește,
Vulpea, știți, l –a păcălit.”
(Ursul)
4. „Pe lup eu l-am împușcat,
Pe bunică am salvat,
Și povestea s-a încheiat.”
( Vânătorul )
5. „Când miros de pește mi-a venit
Eu moartă-n drum m –am prefăcut,
Ghiciți oare cine sunt?
(Vulpea)
6.„Lupul rău m-a păcălit
Crezând că-i nepoata mea
Înăuntru l-am poftit
Și pe loc m-a și înghițit!”
(Bunica)
7. „Un cântec i-a învățat,
Dar ei nu au ascultat
Și drumul la ușă au dat.
Ghici, cine este?”
(Capra)
8. „Pe cărare tot mergând
A-ntâlnit lupul flămând.
De sfatul mamei a uitat
Și greșeala a costat!
Ghici, cine este?
(Scufița Roșie)
Varianta nr.4
Recunoaște titlul poveștii din care face parte fragmentul! (25 p)
1. „S-a abătut din drum și a luat-o prin pădure, ca să culeagă flori. Cum rupea floarea i se părea că mai încolo e alta și mai frumoasă și alerga să o rupă și pe aceea, și se adâncea tot mai mult în pădure. Dar lupul s-a dus de-a dreptul la casa bunicii și a bătut la ușă”. („Scufița Roșie”)
2. „Fată frumoasă și harnică, fie-ți milă de mine și mă grijește, că ti-oi prinde și eu bine vreodată. Atunci fetei i se făcu milă, și luând cățelușa o spălă ș-o griji foarte bine. Apoi o lăsă acolo și-și căută de drum, mulțumită fiind în suflet că a putut săvârși o faptă bună.”(„Fata babei și fata moșneagului”)
3. „Cum a ieșit dușmanul din casă, iedul cel mic se dă iute din horn și încuie ușa bine. Apoi începe a se scărmăna de cap și a plânge cu amar după frățiorii săi.”(„Capra cu trei iezi”)
4. „Purceluși rozalii, am să vă mănânc de vii! Se auzea din spatele lor. Și fugiră, și fugiră până ajunseră la casa de cărămidă din poieniță.
-Frățioare, frățioare, primește-ne, te rugăm, la tine, căci lupul cel rău ne-a spulberat căsuțele și vrea să ne mănânce.” („Cei trei purceluși”)
Sfircă Mădălina Ionela
Profesor învățământ preșcolar la Grădinița cu Program Prelungit Nr. 6 Alexandria, Județul Teleorman;
Distribuie pe: