TITLUL JOCULUI: ÎNCĂRCĂM TRENUL
GRUPA: Mică
OBIECTIV OPERAŢIONAL: alcătuirea grupelor de obiecte de acelaşi fel; dezvoltarea rapidităţii în gândire şi acţiune.
MATERIAL: un tren cu locomotivă şi două vagoane, o grupă de jucării diferite: păpuşi, căţei, etc.
REGULILE JOCULUI: aşezarea jucăriilor pe grupe cu ajutorul copiilor, denumirea lor. Copiii vor încărca vagonul cu jucăriile indicate de educatoare.
SARCINA DIDACTICĂ: separarea şi gruparea obiectelor de acelaşi fel.
DESFĂŞURAREA JOCULUI: Se fac câteva exerciţii premergătoare sub formă de surpriză „Ce este acesta?” (un tren), „Din ce este format trenul?” (din locomotiva si vagoane), „Ce sunt acestra?” (jucării), „Cum se numesc aceste jucării?” (iepuraşi, păpuşi, etc.). Se face anunţarea jocului: „Aceste jucării doresc să se plimbe cu trenul. Pentru aceasta trebuie să le încărcăm în vagoane. Deci vom face jocul „Încărcăm trenul”.
Explicarea şi demonstrarea jocului se face printr-o scurtă povestioară: Aceste jucării au fost aduse de la o altă grădiniţă ca să vă jucaţi voi cu ele, cum s-au jucat şi copiii de acolo. La început, copiii au ales câte o jucărie de acelaşi fel şi au format grupuri de jucării (grupa căţeilor, grupa păpuşilor, etc.). Aceste grupuri au fost încărcate în vagoane (într-un vagon grupa păpuşilor şi aşa mai departe).
Să începem şi noi jocul cum l-au început copiii de la cealaltă grădiniţă.” Educatoarea numeste atâţia copiii câte feluri de jucării sunt şi le cere să formeze, prin separare, grupuri de jucării de acelaşi fel. Fiecare copil, după ce rezolvă sarcina, spune: „Eu am format grupa căţeilor” sau „Eu am format grupa păpuşilor”. După ce s-au separat toate jucăriile, educatoarea continuă povestea: „Copiii de la cealaltă grădiniţă au încărcat pe rând grupurile de jucării, le-au plimbat, apoi le-au aranjat la locurile lor în vitrină. Să facem şi noi la fel!”. În continuare sunt numiţi unii copii pentru încărcarea grupurilor de jucării, alţii pentru transportat şi alţii pentru descărcatul şi aranjatul lor în dulăpioare.
În încheierea activităţii, educatoarea spune copiilor să se grupeze după preferinţă şi să formeze trenuri compuse din locomotivă şi vagoane. Trenurile vor porni la semnalul educatoarei imitând sunetul locomotivei: „U-u-u-u !”

Mihai Oana
Profesor învățământ preșcolar la Grădinița cu Program Prelungit Nr. 15 Focșani, gradul didactic I;
Distribuie pe: