Joc didactic-Cutiuța cu surprize

Tipul de joc: pentru consolidarea deprinderilor de a folosi corect substantivul
și adjectivul.
Etapa de vârstă căreia îi este destinat: 6-8 ani
Scop: deprinderea copiilor cu folosirea corectă a adjectivului și a acordului
lui cu substantivul.
Sarcina didactică: formularea de propoziții despre obiecte și însușirile lor
(formă, culoare, dimensiune) așa cum sunt reprezentate în ilustrații.
Materiale ajutătoare: o cutie acoperită al cărei capac este prevăzut cu o
deschizătură în care copilul să poată introduce mâna. În cutie se găsesc ilustrații ce
reprezintă câte unul sau mai multe obiecte sau ființe cu diferite însușiri de formă,
culoare, etc. [minge (-mingi)roșie, rotundă, albastră; frunză(-frunze) verde, ovală,
crestată; masă (-mese) ovală, mare; tablou (-tablouri) mare, mic, pătrat, etc. ].

Desfășurarea jocului:

Copiii vor fi așezați în semicerc și anunțați că li s-a pregătit o cutiuță cu surprize care le va fi de folos la jocul cu același nume. Copilul care va sta cel mai frumos/corect în bancă va fi invitat să introducă mâna în cutiuță să scoată o ilustrație. La întrebarea clasei: „Ce ai găsit în cutiuța cu surprize?” sau „Ce ai găsit?”- copilul, într-o propoziție, denumește obiectul de pe ilustrația respectivă și arată însușirea lui (formă, culoare, mărime, etc.)
De exemplu: Dacă ilustrația scoasă din cutiuța cu surprize reprezintă o floare
de culoare galbenă, va formula răspunsul: „Eu am găsit o floare galbenă.” În acest
mod se poate forma la copii deprinderea de a folosi corect adjectivul acordându-l
în gen și număr cu substantivul.
Dacă copilul a răspuns corect va fi lăudat/apreciat, iar jocul va continua prin
invitarea altui copil la cutiuța cu surprize. Jocul poate fi complicat. Copilul care a făcut descrierea obiectului reprezentat în ilustrația scoasă din cutiuță se adresează clasei cu întrebarea: „Cine a văzut o floare altfel decât aceasta și cum era?”. Apoi numește, după preferință, pe cel care va răspunde. Dacă răspunsul copilului este corect formulat („Eu am văzut o floare roșie.”, etc.), va fi aplaudat.

Malai Nicoleta

Malai Nicoleta

Profesor învățământ primar la Școala Gimnazială „Rareș Vodă” Ploiești, gradul didactic I, vechime 31 ani;

Scroll to Top
Scroll to Top
  • 0 Facebook
  • Email
  • Imprimă
  • Copiază legătura
Copy link