Mijloc de învățământ omologat Ministerul Educației conform Deciziei nr. 2/16.09.2021, Omologat cu nr. 31.399/6/26.10.2021 nivelul primar [Evaluare finală-Limba și literatura română-clasa a III-a]
Se dă textul: ,,Cum îl văzu împăratul îi zise : -Ia spune-mi ,flacaule,din ce parte de loc ești ?Ai părinți și cum s-a întâmplat de ai venit p-aici ? -Istoria mea,luminate împărat ,este lunga . Ca să -ți povestesc cum am venit pe aici și din ce parte de loc sunt îmi trebuie mai mult timp . Dar daca voință măriei tale este să știi , sunt gata a mă supune. Chiar daca mâine până în ziua voi veni pentru aceasta . -Bine,voinice,mâine în revărsat de zori te aștept . (Petre Ispirescu) [Evaluare finală-Limba și literatura română-clasa a III-a]
Alege ideea principală a fragmentului de mai sus
[Evaluare finală-Limba și literatura română-clasa a III-a]
Alege întrebarea corespunzătoare răspunsului dat : [Evaluare finală-Limba și literatura română-clasa a III-a]
Împăratul îl așteaptă pe flăcău la palat.
[Evaluare finală-Limba și literatura română-clasa a III-a]
Flăcăul se supune voinței împăratul de a-i povesti acestuia viața sa.
[Evaluare finală-Limba și literatura română-clasa a III-a]
Formează perechi de cuvinte cu același sens din cuvintele date :
pădure, palat, rege, voinic, împărat, voință, codru, dorință, flăcău, castel;
Indiciu
[Evaluare finală-Limba și literatura română-clasa a III-a]
[Evaluare finală-Limba și literatura română-clasa a III-a]
[Evaluare finală-Limba și literatura română-clasa a III-a]
[Evaluare finală-Limba și literatura română-clasa a III-a]
[Evaluare finală-Limba și literatura română-clasa a III-a]
[Evaluare finală-Limba și literatura română-clasa a III-a]
Formează perechi de cuvinte cu sens opus din cuvintele: frumos, noaptea, înalt , tinerețe, tăcuse, urât, scund, bătrânețe, ziua, zise;
Indiciu
[Evaluare finală-Limba și literatura română-clasa a III-a]
[Evaluare finală-Limba și literatura română-clasa a III-a]
[Evaluare finală-Limba și literatura română-clasa a III-a]
[Evaluare finală-Limba și literatura română-clasa a III-a]
[Evaluare finală-Limba și literatura română-clasa a III-a]
[Evaluare finală-Limba și literatura română-clasa a III-a]
Bifează propozițiile simple din cele date mai jos:
[Evaluare finală-Limba și literatura română-clasa a III-a]
O propoziție simplă este propoziția..............
[Evaluare finală-Limba și literatura română-clasa a III-a]
Selectează propoziția dezvoltată din cele date mai jos:
[Evaluare finală-Limba și literatura română-clasa a III-a]
Propoziția dezvoltată este.................
[Evaluare finală-Limba și literatura română-clasa a III-a]
Identificați în enunțurile date părțile de vorbire cerute, scriindu-le în casetele date:
[Evaluare finală-Limba și literatura română-clasa a III-a]
El și Marcel cumpără o mașină sport.
un pronume personal la persoana a IlI-a, numărul singular
[Evaluare finală-Limba și literatura română-clasa a III-a]
Eu merg la verișoara mea în vizită.
un verb la persoana I, numărul singular
[Evaluare finală-Limba și literatura română-clasa a III-a]
Francesca stă de vorbă cu fetele.
un substantiv propriu, genul feminin
[Evaluare finală-Limba și literatura română-clasa a III-a]
Francesca stă de vorbă cu fetele.
un substantiv comun, numărul plural
[Evaluare finală-Limba și literatura română-clasa a III-a]
Cofetarul a copt o prăjitură delicioasă.
un adjectiv, numărul singular
[Evaluare finală-Limba și literatura română-clasa a III-a]
Rescrie corect enunţurile următoare pe punctele de mai jos :
Întro zi salcâmii din grădină sau unplut de flori. albinele zburau bucuroase dintro floare în alta. Petrişor şi anicuţa, sora s-a, erau tare mîndri de albinele lor.